lördag 1 oktober 2011

Världens sämsta matte

Idag känner jag mig verkligen som världens sämsta matte. Ni ska strax få läsa varför. I morse sken solen och oktober bjöd på sitt allra bästa väder. Jag packade in hundar, tankade bilen, handlade fika på konditoriet och hämtade min kompis Kristoffer för att åka ut till Torhamn, njuta av solen och fika på en härlig brygga.

Vi satt där på bryggan och njöt av en kopp kaffe, hundarna gick omkring, nosade, tiggde fika och vilade om vartannat. Så kom det en vit fjäder och flöt på ytan. Spännande tyckte liten Pirat, lutade sig för att kolla, och ramlade i. Han sjönk, plaskade sig upp mot ytan och började simma mot fjädern bort från bryggan. Jag blev verkligen livrädd, slet av mig skorna och var på väg att hoppa i. Jag ropade på Piraten som då vände och simmade mot bryggan så att jag kunde dra upp honom. Älskade lillkille, vilken annan matte har så dålig koll att hon håller på att dränka sin 10 v valp? Han blev definitivt inte rädd. Lite moloken och lite frusen. När han avreagerat värmde jag honom i min fleece. Koppel åkte på hundar sedan solade vi där en bra stund till och Piraten stod och blickade ut mot vattnet. Vi får se om han vill simma mer i sitt liv. Fast med så vattentokiga äldre hundsyskon lär det inte bli några problem.

Liten blöt Pirat

Lite moloken Pirat och en glad matte. Efteråt kunde jag nästan skratta åt det.

Emil

Gruppbild flocken

Bus Loppan

Puss matte

Liten Pirat jagar spännande myra

Alla hundar sover som vanligt mot Kristoffer som inte ens är förtjust i hundar.
Storcorgisarna dricker kaffe. Alice råkade välta ut min kaffemugg tre gånger. Misstänker att hon gjorde det med flit för att få sörpla kaffe med mjölk.

1 kommentar:

  1. Pirre du växer ju så det knakar, vi får hoppas att du torkat nu :-)

    SvaraRadera