måndag 23 juli 2012

Hipp Hurra!

Idag fyller han 1 år min lille Pirat. Tänk vad tiden går fort! 10 mån har gått sedan jag fick hämta hem honom, min lille skatt.
Jag drömde om en rolig tränings-och tävlingskamrat och såg stor potential i liten Pirat. Det är med stor sorg och besvikelse jag konstaterar att vi aldrig kommer att få den relationen med varandra. Mina tidigare hundar har kunnat betydlig mer än liten Pirat när dom var 1 år,men p.g.a hans tillväxtstörning har den stackaren tvingats att gå i koppel och hålla sig lugn sedan i mars. Han kan inte så mkt min lille herre men kommandot "gå och lägg dig" sitter i ryggmärgen.

Dagen inleddes med Catrofenspruta hos veterinären och så 1 års vaccinationen. Efter detta besök inhandlades födelsedagspaket.
För att döva mitt dåliga samvete fick han så klart överdrivet mkt paket och en god pannkakstårta som höll på att kosta honom livet. Som ni ser på filmen slukar han biten av vattenmelon hel och sätter den i halsen.

Emelie kom också förbi för att gratulera Bananens lillebror. Tyvärr måste Pirat hållas lugn så därför kunde inte Banan följa med på kalaset, men ett vackert paket hade han skickat med sin matte.



Pirat kollar in sina paket

2 kommentarer:

  1. Grattis Piraten! Vad stor du har blivit sen vi såg dig sist. Hoppaas verkligen du blir bra efter denna behandlingen. Längtar efter att träffa er alla.

    SvaraRadera