tisdag 11 januari 2011

London

Jag och Karin har varit och hälsat på Anna i London. 3 roliga och intensiva dagar. Är mäkta imponerad av Anna som vågar arbeta som tandläkare i London och av hennes man Chrameh som lagar världens godaste vegetariska böngryta.

Vi har promenerat massor, sett sevärdigheter man bör se, shoppat, druckit te och sett härliga utställningar på Tate Modern. Vi har också skrattat mycket åt nya och gamla händelser. Händelser som inte kan återberättas och roa andra än dom som upplevt dom. T.ex. skrattade Karin o jag hysteriskt när Anna råkade åka iväg med bussen efter att ha sprungit ombord igen för att hämta Karins kvarglömda busskort och vi botkomna står övergivna i stora staden och ser hur bussen försvinner. En annan höjdare är när jag chockad  utbrister  Where are we? då vi håller på att missa hoppa av tåget på flygresan


Reunion med tre tandläkare

Välbekanta Big Ben


Personlig guide
Tower Bridge
Tower Bridge igen



Afternoon Tea, en höjdare. Längesedan jag smakade ett sådant gott och fylligt te också :)

Efter en shoppingrunda på Harrods. Inköp=0

Coolt flaskskepp på Trafalga square


Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Oh,vad trevligt du har haft.Blir nästan avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Jag är en anglofil! Jag ääälskar England. I somras var jag ju först i London med JOhanna och sedan i Yorkshire med Andreas, bara 2 veckor efteråt. Min favorit i London är helt klart Towern eftersom jag är fixerad vid engelsk historia. Nr 2 är National Portrait Gallery. Lovely!

    SvaraRadera