lördag 23 juli 2011

Jag lyckades att avsluta ett projekt.

Ibland bubblar någon idé upp i huvudet och jag far och köper diverse saker för att genomföra projektet. Oftast är jag så inspirerad att jag samtidigt kommer på 1000 andra ideér och köper material till dessa också. Således står jag där med en massa saker att göra och detta gör mig alldeles matt. Någonstans halvvägs har inspirationen runnit av mig och det slutar med att endast en bråkdel av projekten blir genomförda från början till slut.
Det finns en som känner mig som ganska väl. Han tvivlade starkt på att jag skulle ro hem "projekt sovrum". Jag var helt enkelt tvungen att göra färdigt :)

Jag tänker ofta att jag vill ha det stilrent och fint när jag börjar, men på någotvis blir det alltid färgsprakande och så långt ifrån stilrent och propert man kan komma. 

Så här kommer mitt nya sovrum, kitschigt värre!


Överblick över sovrum.

Hissgardinen har jag sytt, Lampan på byrån är från föräldrarnas fd vardagsrum, men jag har klätt om skärmen (som för övrigt inte tillhör den lampfoten) och målat om lampfoten. 

Sängramen är egentillverkad, prydnadskuddarna hemmasydda och  matchar sängram och gardin. Tavlan målad av mig.

3 kommentarer:

  1. Oh vad fint Gäddis! Gillar gardintyget och sänggavlen är jättegullig! Orecis min stil. Vad händig du är :)

    När vi var hemma för två veckor sedan såg vi dig vid Citygross när du skulle parkera. Vi hade precis kört och jag vinkade och vevade men du såg inte. Du körde ford :)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Vad fint det blev och vad duktig du är som syr o målar o allt...!:)
    Hoppas att du har det bra och att får mer o mer hemmakänsla i lägenheten!!
    Vi måste ju träffas någon gång igen.
    Ha en riktigt skön fortsatt vecka!
    Hanna Kronvall

    SvaraRadera