lördag 16 juli 2011

Nästan badat

Dagen startade med jour, men som jag sagt innan, bloggen handlar inte om jobb utan om Corgisar, foto och andra trevliga ting.
Efter att ha sovit en bra stund på mammas och pappas gräsmatta vaknade jag till liv, tog med mig mamma och for ut för att bada med corgisarna. Jag hade besämt att detta var dagen då jag skulle ta årets premiärdopp,men som den badkruka av rang jag är nöjde jag mig att gå omkring i vattnet med vatten upp till midjan.
Jag hade tänkt att ha hundarna i koppel till att börja med och en och en låta dom simma bredvid mig i vattnet. Emil som brukar vara den försiktige simmade gladeligen ut till mig och så gick jag medan han simmade på så fint med sina små söta ben.


Alice gillar inte att simma utan mål (dvs leksak) så hon fick mest panik och ville in till klippan så jag klättrade själv upp och lätt henne (galningen) kasta sig ut i vattnet efter leksaken och gång på gång  simmade hon efter den och apporterade den fint tillbaka till klippan.


Kvällssol är ljuvlig så vi tog en promenad efter badet så att trollen skulle få torka till lite.
Mamma och trollen

Så ville Loppan pussas med sin matte lite också :)

2 kommentarer: