torsdag 22 mars 2012

Min värsta mardröm

Usch vilken otäck dröm jag hade i natt! Jag drömde att en vän trodde hon gjorde en god gärning (eftersom jag älskar djur) och gav mig en orm i present. Jag har ormfobi av värsta sorten och jag var skräckslagen och förkrossad över ormen som kommit i min ägo. I drömmen stängde jag in ormen i sovrummet och den låg ihoprullad på täcket som hundarna brukar göra. Jag var livrädd för ormen, vågade inte gå in i sovrummet.   Pappa kom och jag bad honom döda ormen åt mig. Han sa: "Vi tar spikpistolen, den påminner om sättet slakterierna avlivar grisar då dom får bulten i huvudet".
Pappa lovade att utföra uppdraget. Han tog pistolen och gick ut på en grusplan. Han satte spikpistolen mitt på ryggen och sa: "en spik i ryggen dödar". När han tryckte av pistolen var det inte ormen som låg på backen utan liten Pirat. Spiken träffade precis bredvid ryggraden och Piraten skrek. Innan jag hann bli medveten om vad som hänt hade ytterligare en spik avlossats, denna gång längre upp på ryggen. Även denna spik träffade precis lateralt om kotpelaren. Skrikande av smärta låg Pirat ihoprullad på marken precis som ormen hade gjort på sängen. Sedan vaknade jag, svettig och med en olustkänsla som jag har burit med mig hela dagen.


3 kommentarer:

  1. Fy vad vidrigt
    Så får du inte drömma mer
    Jag förbjuder dig!,,,,

    SvaraRadera
  2. Tur det bara var en dröm.Förhoppningsvis kan Pappa se skillnad på en orm och lille Pirat.

    SvaraRadera
  3. Hugaligen, avskyr sånna drömmar :/

    SvaraRadera