söndag 5 december 2010

Alf Åke Skalvall

När jag precis hade startat min blogg önskade Mi att få se mer av Affe i bloggen. Tyvärr har Alf hamnat lite i skymundan,men jag kan meddela att han växer, äter och frodas. Nyss har jag smort in honom med babyolja efter ett varmt bad. Nu ska han få krypa in i terrariet och lägga sig på sin värmesten. Han kommer också  att serveras en clementin. På sommaren lever Herr Alf på vattenmelon och pellets och nu på vintern är Clementine och pellets det enda som duger. Nå ja han åt med god aptit en bit lussesnigel häromdagen. En riktig finsmakare är han den där paddan.




Alf har en tendens att rymma och gömma sig däför har jag lärt hundana att leta rätt på honom. Dom älskar verkligen det uppdraget även om dom ibland kan vara lite väl burdusa. Alf drar bara in huvudet i skalet och gillar läget-Cool som han är!



Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Loppan o Lobbe ni vet väl att när man våldgästar någon i hans hus skall man ha en present med sig, jag föreslår en lussesnigel Affe tycker om dom.

    SvaraRadera
  2. Ja han är då för söt Affe.Undrar om han längtar hem till Ekebrg ibland, där han fick vara ifred för hundarna.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad kul att återse lille grynet igen, vilken stor kille han blivit! Men han ser ut som jag minns honom i ansikte och färger. Duktiga vovvar som kan spåra Alf, de har fattat att han är en familjemedlem.
    Mina paddor är galna i honungsmelon och liknande meloner men inte vattenmelon, de gillar inte röda saker, är inte det koko?? Hilma äter gärna lite clementin för hon är fortfarande en liten söt-gris men Helmer ratar oftast frukt i förmån för sallader, gurka eller ogräs.

    SvaraRadera