fredag 11 februari 2011

Det är inte det vackra som är vackert utan det äkta.

Med dagens kameror är det ingen konst och ingen utmaning att ta en vacker bild. Jag har tagit tusentals bilder på corgisarna som är vackra, men samtidigt  tråkiga.

Bilderna jag tycker mest om är de bilder då kameran fångar en sinnesstämning.

Ikväll lekte jag lite med kameran. En  ljuskälla i andra sidan av rummet och ingen blixt. Corgisana var trötta och brydde sig inte ett dugg om mig. Jag fick ta massor av bilder innan jag äntligen fångade en bild som talade.

Dagdrömmeri


Emil ser ut att vara en gammal hund som tänker tillbaka på livet.

Här kommer ett par andra bilder som talar.


Skräck och panik. Alice opererades tidigare denna dag. Hon var orolig i själen, rastlös och obekväm i tratten.
Missnöje. Alice ramlade i vattnet när hon hoppade bland stenar.

Kennelhosta

Trots at du inte ser hennes ansikte begrundar hon livet med hela kroppen min kloka, fina dam.

Vi är nyss hemkomna till ett vårigt Blekinge från ett snöigt Härnösand. Emil luktar blygt på våren. Älskar att skärpan ligger på det gröna och inte på honom.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar