tisdag 1 februari 2011

Agility

Få saker gör mig och corgisarna så lyckliga som agility. Vi har nyss kommit hem från ett träningspass. Emil var skällig i starterna och vi tjabbade som vanligt. Jag märker att han mognat i vinter. Han känns mer självständig och drar mer på hinder
Slalomingångarna var klockrena både för Emil och Alice. Alice var lite tung i gumpen och rev ett par hinder,men imorgon bli det fys.träning. Först för mig som ska till gymmet på min friskvårdstimme sedan ska Corgisarna få springa och apportera bollar i djupsnön för att träna musklerna. Explosiviteten tränas med jaktlekar och bolljakter.

Jag gillar inte intramuskulära injektioner, jag t.o.m avskyr intramuskulära injektioner. Jag tycker att dom gör ont och är onödigt obehagliga. Nu har jag tagit mig i kragen o ringt VC så imorogn ska jag få min B12 injektion. Fet nål och giftrödvätska, är man inte sjuk så bli man.........Kvällen kommer att bli betydligt trevligare än en intramuskulär injektion. Jag ska ut och fira min fina sköterska som fyllt 60. Jag o min andra sköterska ska bjuda henne på restaurang. Lyxigt med god mat mitt i veckan :)

På tal om god mat. Äntligen har mina pengar som befunnit sig ute i Cyberymden efter bankbytet hamnat på kontot så hundarna slipper budgetDoggy och får äntligen sin goda mat igen:)



Livet är en fest


2 kommentarer:

  1. Va? Försvann pengarna? Låter lite som när man ger ett lån till urban, man ser aldrig mer röken av dem -eller urban!

    SvaraRadera
  2. Ha ha Urban är ingen att lite på ;)
    Jag satte över mina pengar fån min gamla bank till min nya en fredag em utan att ktr att transfern tog en bankdag så jag hade O kr på samtliga konton över helgen. Ingen större tragedi,men lite jobbigt.

    SvaraRadera