lördag 9 juni 2012

Att göra sitt bästa är inte gott nog

Jag försöker verkligen följa Pirats rehabråd till punkt och pricka för att han ska läka bra. Jag ställer alarm på telefonen när vi går ut så att vi inte ska gå för länge. Han får gå 5 st 5-10 min /dag och jag bestämmer innan jag går ut att nu ska vi gå t.e.x 7 min. När 7 min har gått och telefonen larmar lyfter jag upp honom och bär honom sista biten hem. Jag masserar honom 10 min på vardera sida 2ggr/dag enligt rekommendationer. Jag ger honom Rimadyl, Glukoflex och Dr Baddakys fiskolja på maten och så massor av kärlek och beröring för att stimulera det kroppsegna endorfinet.

Idag fallerade rehabiliteringen och jag med mitt kontrollbehov tappade kontrollen. Eftersom solen sken bestämde jag mig för att gå ut och läsa en bok i solen. Jag bar ut Pirats hage och placerade den i skuggan på gräsmattan eftersom jag inte kan lägga en hund i gassande sol på trädäcket. Jag gav honom ett ben för att han skulle ligga stilla och lugn och gnata på benet medan jag läste min bok. Dock somnade jag där på gräsmattan och när jag vaknade hade Pirat bestämt att han var nöjd med bentuggning och höll på att gräva ner benet i gräsmattan för förvaring till sämre tider. Nu haltar han mkt värre. SKIT, SKIT SKIT jag förbannar den dag jag föddes..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar