lördag 16 juni 2012

Fina presenter

Idag har Pirat fått presenter igen. Hans "mormor" var vänlig nog att betala en ny fin rosa flytväst . Denna flytväst invigdes genast i Södra sundet. Emil älskar att bada, men han simmar inte ut på djupare vatten så gärna. I flytvästen kände han sig trygg och simmade jättefint och han var helt besatt och fixerad på att hämta den nya stingrockan som jag köpte åt grabbarna idag.
Pirat älskar att simma, han är helt orädd och den nya stingrockan gjorde stor succé även här. Eftersom han är under rehabilitering fick han endast testa sin flytväst 4 korta, korta simturer. Om ett par veckor kommer han att vara ostoppbar!!!!

Jag köpte även en antidragsele åt Pirat och den var toppen. Denna typ av sele har fått många lovord. Man knäpper fast kopplet i en ögla som är placerade mitt fram ner mot bröstbenet. Drar hunden kommer den lite ur kurs åt antingen hö eller vä och hunden väljer då att inte dra. Ingen smärta, inget obehag, inget bråk utan bara en promenad utan drag i kopplet. Att Pirat istället för att dra ur sig understimulansen och frustrationen frenestiskt slet maskrosblommer från diket med munnen är en annan historia :)
Som om det inte räckte med presenter köpte jag också en ny påse Glykoflex, eftersom hans burk med Glykoflex hemma nu var tom och slut. Hoppas att effektiviteten av kosttillskottet är lika högt som priset.  Summa summarum fick den lille skitstöveln grejer för 1300 :- idag ,men han är värd varenda öre. Själv unnade jag mig en vattenmelon :)
























2 kommentarer:

  1. Så stilig han är i sin nya flytväst.

    SvaraRadera
  2. Va fin han är i den nya snygga flytvästen!

    SvaraRadera