söndag 26 september 2010

Livsleda av lindrigare art.

Eftersom tävlingssäsongen är över och livet just nu känns som en transportstäcka inför den stundande operation (som jag med mitt kontrollbehov gruvar mig över) som väntar har jag inte kunnat njuta till fullo av helgen.

Jag och corgisarna har tränat både uppletande, spår, agility och lydnad,men jag har själv inte varit så motiverad.

Idag sken solen så jag beslutade att ta en fotopromenad i sjukhusparken .


Det är så vackert längs södra sundet.



Emil var lite missnöjd med dagens promenadval



Så hittade jag ett omkullsågat lönntäd i de vackraste färgerna.  Jag lät hundarna possera.





Även här var Emil missnöjd och tyckte inte att det fanns ngn anledning att titta på matte och hennes tråkiga kamera.




Härnösand må vara en dödligt tråkig stad ibland,men dess skönhet kan jag inte förneka.


 Nu börjar alla blommor vissna :(



Alice och jag sitter och väntar utanför sjukhuset på skjuts. Vi ska bli upphämtade och åka en sväng till skogen istället! Visst är hon världens finaste?



Nu börjar det lika något tycker Emil. Skogen är full av spännande saker och dofter.

Idag prioriterade Emil  flocken före ev harpaltar eller rådjur så vi slapp gräla och ta till inkallningen "ska du dö Emil?"

Stubbar kan vara spännande.



Cox den galningen var med. Min fina kamera lyckas aldig få ett kort med skärpa på honom när han är i rörelse. Undrar hu kort exponeringstid som krävs?



Här ligger han faktisk stilla!!!

Vi hörs!



2 kommentarer:

  1. Så snabba kamera finns inte, bara så du vet Fia

    SvaraRadera
  2. Ja Sofia nu blir det en lång väntan till nästa säsong ...men fortsätter hösten som den varit nu e den ju underbar att promenera i skog och mark med de små. Håller med om att Härnösand är vackert men lite händelselös ...

    SvaraRadera