onsdag 22 september 2010

Sammanfattning resultat och mot nya mål.

Kände mig deppig igår. Tävlingssäsongen 2010 är över. 12 officiella tävlingar med totalt 18 tävlingsdagar har fögyllt vår sommar. Vi har haft en fantastisk sommar med fantastiska resultat och ser fram emot nästa säsong. Jag ser även fram emot en fin höst med mycket träning och gemenskap med hundarna. Även om det är toppen att tävla så är det resan dit som är det underbara, utvecklande och som skänker min lilla flock så mkt glädje.


Emil har gjort en raketkarriär och plockat hela 9 uppflyttningspinnar sommaren 2010! Detta hade jag inte väntat mig av min räddhare som de två tidigare säsongena hade fullt upp med att hålla koll på domaren.
Emil tävlar nu i Hopp klass 3 och Agility klass 2.
Målet för vintern 2010 är att få kontoll över starterna, få svängarna tightare och få snabbare vänster slalom. Han ska även drillas lite i tävlingslydnad då jag tänkte ta ett LP 1 med honom till sommaren. 

Alice, min bruksloppa, gjorde matte stolt genom att vinna apellen i början av sommaren med 290,5 poäng. Vi lyckades också få till ett godkänt lägre spår med 450 poäng och slutade som 3a av 10 deltagare.
Agilitysäsongen har inte varit så bra som jag hoppats på. Visserligen har hon plockat hem 5 pinnar,men hon kan så mkt mer min Loppa om hon hade lite bättre hoppteknik, suck! Hon tävlar nu i Agility klass 2 (2 uppflyttningspinnar) och i Hopp klass 2 (1 uppflyttningspinne) Målet är att fysträna Alice i vinter. Hoppteknik ska varvas med konditionstäning. Vi fortsätter slipa på brukset så att vi är redo att platta till Schäfrarna på bruksplan nästa säsong.

Sofia. Jag ska bli bättre på att inte ta tävlingar på så blodigt allvar. Man måste inte alltid vinna för att vara duktig. Jag ska även försöka att bli friskare så att kroppen min orkar allt det som min hjärna vill.


Nu ska vi njuta av hösten!





Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken säsong för Er tre ... Nu regnar det visserligen en hel del ute men hösten har varit fiin hoppas att vinter träningen inte blir lika kylig som i fjol ...

    SvaraRadera
  2. Va kul att det går så bra för er!!! Grattis!

    SvaraRadera