söndag 6 mars 2011

Avveckling och Härnösand vs Karlskrona

Nu är lägenheten såld. Efter budgivning med tre intresserade slutade slutsumman på 275 000. 135 000 över det begärda priset och 195 000 kr dyrare än det jag köpte lägenheten för. Jag borde vara lycklig,men jag känner sorg. Sorg över att vara tvungen att lämna min älskade lägenhet.

Jag hade bestämt mig.

1. Jag skulle flytta hem
2. Jag skulle köpa ett hus
3. Jag skulle hyra ett hus om jag inte köpte ett och satte ut en annons i tidningen

Nu har jag avveckling

1. Jag drog mig ur husköpet när kontraktet låg framför min näsa
2. Jag vill inte hyra ett hus och nu svarar jag inte när mobilen ringer och visar ett obekant nummer med riktnummer 0455
3. NU ÄR FRÅGAN: Ska jag överhuvudtaget flytta?????

Vad lockar med KNA?

1. Familj och vänner

Vad lockar inte med Karlskrona?

1. Fästingar
2. Vildsvin
3.Sämre möjlighet att promenera med hundarna lösa
4. Inget hunddagis
5. Ingen vårvinter
6.För många människor
7. Att jag inte hittar ett enda ställe i staden jag kan tänka mig bo och om jag hittar det enda har jag inte råd.
etc.........

Härnösand har allt det Karlskrona saknar, men Karlskrona har det Härnösand saknar. Knivigt värre.

2 kommentarer:

  1. Det är aldrig försent att ändra sig.Härnösand och jobbet finns ju kvar.Klart det är roligt om du flyttar hem, men det måste ju kännas bra för dig.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår om det är joxigt, men det kanske är värt att pröva i alla fall?Och med mig är det så att ALLA större beslut jag fattar tvivlar jag på när jag just tagit det avgörande steget, oavsett hur rätt det känts innan. Jag tror att det ligger i människans natur och förnuft att inventera riskerna och reflektera huruvida man gjort rätt, så att man inte gör nåt överilat. Som en slags säkerhetsspärr alltså.

    SvaraRadera