tisdag 24 april 2012

Minns ni Job?

Minns ni bibelns berättelse om Job? Job var en Gudsfruktig och rättskaffens man som Gud prövade genom att låta djävulen ta ifrån honom hans rikedom, hem, boskap, 10 barn, och till sist hans egen hälsa.

Visserligen har jag tak över huvudet och en minimal rikedom som sinar genom ständiga veterinärräkningar, men min två älskade grabbar är inte friska och min hälsa är inte heller särskilt bra.

Emil har de senaste månaderna haft problem med nosen. Han har gnidit sin nos mot mattor, golv och möbler, snorklat, fnyst och nyst. Veterinären tittade med en sådan där grej man kollar öron med när han var för röntgen i februari, såg lite rodnad,men vi beslutade att avvakta,men jag skulle höra av mig om det inte blev bättre.
Han har inte blivit direkt bättre,men jag har dragit på vidare undersökning. Senaste veckan har han blivit sämre så igår ringde jag veterinären igen och i morse kl 08.00 lämnades han in för narkos och endoskopering av nosslemhinnan. Nyss ringde veterinären när han fortfarande låg på bordet för att berätta att nosen inte såg bra ut : (. Ilsken inflammation, full med tjockt sekret, och  en icke normal bild av nosslemhinna.
Hon har tagit biospi från nosen och skickat iväg. Berättar mer när jag vet mer.

Vad har jag gjort för att förtjäna 2 st sjuka hundar och behöva säga ett för tidigt farväl till min prinsessa?
Jag ger dom kvalitetsfoder. Tillgodoser motion, stimulerar deras hjärnor, håller dom hela och rena, sköter deras tänder väl och ändå blir dom sjuka!!!!!!

Hur gick det då för Job? Han blev återupprättad och Gud skänkte honom dubbelt så mycket rikedom, boskap och tio barn åter......................


2 kommentarer:

  1. Men visst får det väl vara slut på sjukdomar för både din och hundarnas del nu!! Man kan ju tycka att det måste vara nog! Eller så är det någon där uppe som vet att dessa hundar kommer få det så bra hos dig, att du gör allt för dem och lite till och just därför har de hamnat hos dig... Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch, det finns ingen rättvisa.
    Förstår att du mår dåligt.
    När det gäller Piraten bör han bli bra efter operation om han inte blir ok ändå.
    Så hoppas jag att Emils nos går att behandla.

    Du har verkligen haft otur.
    Man kan inte som uppfödare gardera sig mot allt även om man gör sitt bästa.
    Att du är en bra hundägare är det inget tvivel om.

    Nu får det vara nog.
    Jag blev sååååå glad när Schnappis tumörer var "snälla".

    Hoppas och ber att det ska gå bra för dina hundar också <3

    Stor kram från oss i Gottröra

    SvaraRadera