söndag 29 april 2012

Redigering

Jag testar ett nytt redigeringsprogram. Alltid bra att testa något nytt. Det nya kan faktiskt vara bättre även om jag har svårt att tro det. Det tar ett tag att lära sig ett nytt program och hitta favorit redigeringar. När det gäller objektiv är jag periodare.  Jag fotat bra länge med fast obj 40mm, men nu har jag gått in i en macro fast 90mm period. 


The most beutiful girl <3

Egentligen har det varit en skithelg, men trots det är jag ganska glad ändå för jag har fått se solen!!!!
Fredagen var en eländig dag. Först var jag tvungen att jobba över för jag hade inte hunnit med att skriva mina journaler. Efter jobbet monterade jag mitt macro-objektiv på kameran och åkte jag till klubben för solen sken och jag tänkte sitta med Piraten på gräsmattan, fotografera och sola, men vad händer då? Stora moln drar snabbt in och himmelen tömmer sig på ösregn och hagel.
Jag far till Intersport istället och köper ett par joggingskor för att springa av lite frustration. Frustrationen släpper inte trots fysisk aktivitet så jag grinar en stund och sätter mig med mina korsord igen.

Pirat redigerad i retro-stil

Pirat-nos

Älskar hans vita sida!

Liten olycklig Pirat
















Lördagen började bra med spår för alla hundar. T.om Piraten fick gå ett mkt kort spår på platt gräsmatta för att få göra något. Efter spår promenerade jag och Emil med Husbonden och Xzy. So far so good. Sedan händer den tråkiga historien som utlöser ett nytt smärre sammanbrott. Jag som alltid har sådan extrem koll när jag kör bil kör in i en stenbumling och pajar framskärm, kofångare och Airkondition. Hej då tusenlappar!!!
Sura pengar, men jag är tacksam att jag har dom pengarna så att jag kan laga bilen. Bilen går att laga och jag tänker inte låta den sänka mig ytterligare. Det är värre med mina små grabbar som måste bli friska. Inga pengar i världen kan påverka om dom kommer att tillfriskna eller ej.

Xzy med bollen (nappen) 

Mera boll

Skalar boll

Vatten djuret.

Tokryck

Jaktlek

Dobbe-nos


1 kommentar:

  1. Det verkar i alla fall vara full fart på Emil. Hoppas verkligen att det inte är något allvarlgt med honom.

    SvaraRadera