måndag 25 april 2011

Adjö hem kära hem

Senaste dagarna har mest bestått av packning och städning. Imorgon kommer flyttbilen och hämtar alla mina saker. På fredag anländer dom till Karlskrona och då har jag förmånen att ha en mamma och syster som lovat att packa upp åt mig så att jag anländer till ett hem när jag kommer ner i slutet av maj. Eftersom jag inte ser fram emot flytten är det tur att jag får hjälp med uppackningen annars är det risk att jag skulle leva med mina kartonger i månader.

I maj kommer jag att bo hos M och förhoppningsvis kommer det att flytta in en svart liten näpen tjej för att förgylla och dela tillvaron med oss. Hoppas bara att Loppan och denna lilla tjej blir kompisar.

Loppan måste ha världens längsta corgitunga
Loppan har varit slö i helgen. Hon har orkat göra en sak per dag. Antingen, spår, agility eller långpromenad. Resten av tiden har hon mest sovit. Jag blev riktigt orolig för henne när vi var hos M:s mamma på middag och hon knappt tiggde vid bordet eller då hon låg tyst på altanen trots att ungar stojade precis utanför. Inte ens när en Rottweiler gick förbi öppnande hon munnen lillsnuttan min :(

Lobbe
Lobbe har spårat med bravur. Han går fortfarande godis spår,men nu ca 200 m långa sådana med vinklar. Detta låter kanske inte så märkvärdigt,men om ni hade sett hur han spårade förr ett år sedan är det ett stort framsteg! Han led av total avsaknad av spårintresse första 2 åren hos mig. Givetvis har han badat i massor också. Den lille haren har varit rädd för skyddsgänget och deras piskor hela helgen. idag drog han och gömde sig under agilityboden lillgubben min. Det är inte lätt att leva när man är rädd för sin egen skugga.

Badmarodören. I detta element trivs han som bäst.

Jag har kombinerat ångest med sol, fotografering, promenader, träning och flyttbestyr. Dessutom har jag ätit äckligt mycket godis och struntat helt i att jag får en förskjuting i min orala mikroflora mot en mer kariogen flora genom frekvent intag av lättfermenterade kolhydrater och en icke tillfredställande munhygien.

Hästar utanför Härnösands ridskola

Vår på väg!


Corgirace!! Roligt att se Loppan busa järnet



1 kommentar:

  1. Tråkigt att flytta men samtidigt spännande med något nytt! Har du hittat någonstans att bo i K-na?

    SvaraRadera