måndag 4 april 2011

Sådan matte sådan hund- Kille i kostym

Alla som känner bedårande Emil vet att trots hans fagra yttre har han en päls som är långt ifrån bedårande. Alla gruskorn i Sahara skulle fasta under hans mage om så bara luften ute var fuktig.
Eftersom jag är less på att rengöra hans underrede grundligt efter varje promenad har jag shoppat en regnkostym till honom. Den är inte bara superbra den gör honom ytterst stilig också :)
För att matcha honom har jag inhandlat en röd jacka- sådan matte sådan hund.

Emil i regnkostym

Visst får han söt rumpa i kostymbyxorna!?

Sådan matte sådan hund. Nya röda jackor.

Sådan matte sådan hund forts.

Alice är ytterst tacksam att hon inte fick en kostym. Hon är inte särskilt nöjd med sin nya sele. Håll ut Alice snart kan vi spåra igen och då gör du succé i den nya lila spårselen!

3 kommentarer:

  1. Jag har oxå en overall. Den är väldigt praktisk! Men de e drugt att ta av och på den. Men Alice är väl lika kortbent som Emil? Ska inte hon oxå ha en sån då? Synd att vi precis missar varandra, åker upp om tre veckor jag..

    SvaraRadera
  2. Förstår helt att du köpte en regnoverall åt Emil. Sting växer ju upp och då blir det ju bättre men just nu blir det rengöring med handduk (jag är lat, orkar inte duscha ;) ) innan han får komma in. Han ser riktigt stilig ut!

    SvaraRadera
  3. hermansson.alexandra@gmail.com27 augusti, 2012 12:35

    Åh vart har du köpt denna! letar efter nåt som passar min corgi kille i formen och det där såg ju jättebra ut! :)

    SvaraRadera