lördag 2 april 2011

Fjällen vecka 11

Vecka 11 åkte jag och corgisarna till Lindvallen i Sälen. Där mötte vi mamma, pappa, Maria, Ola, Viktor och Melker.
Jag erkänner villigt att Lindvallen inte faller varken mig eller corgisarna riktigt i smaken. Överexploaterat till max med simhall, bowlinghall, lekland och Mc Donalds mm. Tur är väl att alla inte är så folkskygga och beroende av lugn och ro som jag och corgisarna för hur skulle vi då finna ro och stillhet i orörd vildmark om allt pack skulle springa omkring där.
Vi löste det hela genom att packa in oss i vår lilla trotjänare till bil. Miranda (som min bil heter av ngn konstig anledning) tog oss upp på högfjället och visade oss en underbar led vi kunde promenera när vi fick nog av folk och trängsel i Lindvallen. Veckan bjöd på underbart soligt väder utan slask. Lindvallen var inte bara skit. En del saker var riktigt bra. T.ex. våffelstugan med dom godaste våfflorna jag någonsin smakat eller simhallen som hade så varmt vatten att en badkruka som jag inte ens tvekade att gå i. Skönt var det med semester och skönt var det att mamma min kidnappade corgisarna och tog dom på morgonpromenad så jag fick slöa i pyjamas.
Här kommer lite bilder från veckan.

Viktor och Melker i våffelstugan i väntan på våfflorna

Syskonbråk vid fäbodarna

Fäbodarna en oas i Lindvallen

Herkules som bjöd oss på en slädtur

Högfjället. Det är sådant här som jag gillar!

det gör även Alice och Emil......

Sötnos

Syskon

Corgibus i solnedgång

Corgibus i solnedgång 2

Vildmark

Viktor på skidor

Alice:" jag är din bästa kompis Viktor"

2 kommentarer:

  1. Åhja, det verkar inte gått nån nöd på dig ;)
    Visste inte att du hade två syskonbarn, lille Melker var en överraskning :)

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från fjällvärlden! Förstår att ni hade det härligt!

    SvaraRadera