fredag 22 april 2011

Hur det ligger till med Loppan

Som många säkert känner till har Alice kissat ner sig då och då sedan ca två månader tillbaka. Först tänkte jag inkontinens som är vanligt hos kastrerade tikar. Ett urinprov hos veterinären visade bakterier i urinen så hon behandlades med penicillin för urinvägsinfektion. Kuren hjälpte inte utan hon fortsatte läcka urin. Ett prov skickades i väg för odling och detta prov var negativt. Misstankarna gick åter till inkontinens. Dock känner jag min tjej och jag har märkt att hon under en längre tid har druckit mer än tidigare och senaste tiden har hon varit lite låg och sorgsen. Därför nöjde jag mig inte med diagnosen inkontinens utan tog henne åter till veterinär för lite mer djupgående undersökning. Analys av blodprov har nu lett till misstankar om Cushings alt. tumörsjukdom. På tisdag ska vi lämna in nya prover för analys.
Jag är så orolig för min Loppa. I 6 år har hon varit min bästa vän och jag vill så gärna ha henne hos mig i många år till.
Så håll tummar och be böner för min älskade Sessa....

6 kommentarer:

  1. Håller alla tummar jag har och tänker på er <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad tråkigt! Tänker på er och håller alla tummar och tassar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Första tanken som slår mig är diabetes! Har ni kollat det? Hoppas allt går bra! Kram / Fia & Gunvald

    SvaraRadera
  4. Håller tummar, tår samt tassar för att det inte ska vara något farligt! Kram

    SvaraRadera
  5. Ånej, stackars Alice, hoppas det inte är något farligt!

    SvaraRadera