lördag 2 april 2011

Fint besök

Förra fredagen fick vi finbesök här på 140. Vår fina, goda vän Eva kom från Luleå med sin lilla ängel och lakritstrollet Lova. Eva skulle jobba här i Hänösand ett par dagar och vi fick ha dom hos oss fredag till onsdag.
Trots att vi både jobbade hann vi med hundpromenader, skidtur, agility och så ett par omgångar Alfapet. Tack gode gud att det dök upp någon som ville spela Alfapet med mig. Nog för att Loppan är världens smartaste,men Alfapet behärskar hon tyvärr inte.

Alice uppförde sig exemplariskt. Inget vaktande och inga bitchfasoner mot hennes tjejer trots att dom bodde i hennes bo. Däremot  var hon mycket otrevlig på agilityträningen mot S. Hon sa till honom på skarpen att han skulle dra från hennes agilitybana. Alice hatar S hans bror och deras matte och det finns inget jag kan göra åt den saken. Är bara så konstigt att hon hatar och är så arg på denna flock,men är så fötjust i alla övriga 9 miljoner människor i Sverige och accepterar alla övriga 950 000 hundar i Sverige. Jag älskar verkligen inte alla i Sverige,men jag som människa kan spela teater och låtsas vara trevlig,men hundar är ärliga. Det finns ingen falskhet i dom. Dom förmedlar den känsla som dom har och du kan läsa dom som en öppen bok. Jag älskar hundar!


Loppankungen

Lilla Lova

Engla

Lobbe

Alla utom Lakritstrollet

1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick komma!! Snart ses vi igen men då är det agilitytävling som gäller å några parti alfapet.. Ska ligga i hårdträning så se upp!

    SvaraRadera