måndag 19 september 2011

Herr Pirats andra dag

Xzy har hört av sig med ett stort krav; Hon vill se fler bilder på sin nya kompis!!




Idag har det gått lite bättre. Lite mindre morrande från storcorgisarna. Piraten fick tom sova bredvid Alice i bädden efter att jag styrt upp läget. Piraten åker bil med dom stora hundarna bak i skuffen nu. Han pep lite i början,men åkte sedan med tyst.

Idag har vi gått en liten sväng på stan och Piraten har sprungit efter en pojke som han hälsade på och fattade tycke för. Vi har också åkt bil hem till mamma och pappa. Där fick Piraten hälsa på en stund med jag och storcorgisarna for ut i skogen och sedan till klubben för varsitt lydnadspass. Lite ensamhetsträning i bilen med storcorgisarna medan jag handlade mat har också hunnits med.
Det verkar som om Piraten blir en Emil i miniatyr när det gäller vatten. Idag toksprang han genom vattenpölen på gården och inomhus leker han i vattenskålen med sina små söta tassar.
Piraten har också lärt sig vad han heter. Efter ett par enkla kontaktövningar lyssnar han på "Pirat".

Jag är verkligen livrädd att Piraten ska bli rädd för människor som sin broder Emil. Han är verkligen inte den bästa förebilden för Piraten nu när det är skumt ute om kvällarna. Ikväll kom två kollegor gående på andra sidan gata och givetvis ropade dom och sprang över gatan när dom mötte oss. Emil tyckte som vanligt; "detta måste vara det värsta jag varit med om" och skällde hysteriskt nervöst. Vilket nederlag :( Dumma Emil varför måste han ha hjärnspöken och skälla hysterisk om någon pratar med oss i mörkret. Jag var så besviken på honom och hade god lust att sätta ut honom på Blocket. Jag ringde som vanligt M, min räddare i nöden, så nu känns det bättre och imorgon tar vi nya tag. Imorgon ska Piraten ensam följa med en sväng till jobbet och sedan ska vi alla åka till min mormor som storcorgisarna älskar.

Emil och jag är vänner igen. Jag älskar faktiskt honom trots hans fel och brister. Han låg på rygg i mitt knä och medan han blev kliad och njöt tittade jag på Idol. Sötaste pojken <3.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Fia, Loppan ser ganska nöjd ut iaf tycker jag. nu inväntar husse o jag flera bilder.

    SvaraRadera
  2. Tack för det Xzy, ja mera bilder tack ;) /Catharina

    SvaraRadera