söndag 11 september 2011

Ibland öppnar sig dörrar i livet.


Nu är det bestämt! Piraten kommer att flytta in till oss nästa vecka och vi längtar oerhört mycker efter detta lilla charmtroll.
Att skaffa ytterligare en hund låg inte i 2011 års planering utan snarare i 2012 års planering. Eftersom min underbara tävlingshund Alice numera är pensionär och Emil har problem med sina rädslor och bristande tillgänglighet har jag funderat på att skaffa en ny liten kamrat att tävla med framöver.
Eftersom jag vet vad jag letar efter hos avelsdjuren började jag söka redan nu för att hitta en uppfödare som kunde ge mig det jag letar efter. Jag letade i hela Norden och hittade till sist Viveka i Upplands Väsby. Hon hade en trevlig och rolig tik som dessutom gjort ett jätte fint MH. Enda problemet var att hon hade valpar NU. Fyra underbara, små, söta corgivalpar :)

Ett samtal ledde till ett besök och ett besök ledde till ytterligare ett besök och nu är det bestämt; Piraten kommer nästa lördag!

Vem är då Piraten?
Piratens fullständiga namn är Wayens Yuma,men han kallas för Piraten något han kommer att fortsätta kallas för.
Piraten är dotter till Blondie´s Indian summer "Aylen" och son till Born to be Bomba Superman Gaucho
"Bombi"

Båda föräldrar är skottfasta sociala och trevliga med ytterst fin exteriör.

Piraten verkar vara en snäll, orädd och självständig liten krabat med leklust och föremålsintresse.

Ni kommer att få veta ALLT om detta lilla charmtroll och se tusentals bilder framöver. Bjuder här på att par stycken.
Mor och son,  fotograf Viveka Jonasson

Piraten på rygg,  fotograf Viveka Jonasson


Piraten räcker ut tungan  fotograf Viveka Jonasson

Piraten 7 v i Mickes knä

Piraten 7 v.


 

3 kommentarer:

  1. Vilken liten charmknutte! Ser ut som ett gosedjur!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med valp! Grattis till nytillskottet! :D

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till sötnosen!

    SvaraRadera