onsdag 21 september 2011

På äventyr i stora skogen!

Eftersom jag tyvärr bor mitt inne i stan med hundarna blir det dagligen naturlig miljöträning i stadsmiljö. Å ena sidan är det ganska nyttigt för hundarna med stadsträning å andra sidan HATAR jag att bo i stan.
I vanliga fall åker jag och corgisarna till skogen i stort sett varje dag,men senaste dagarna har inte varit som i vanliga fall eftersom en Pirat har anlänt hit till Corgiskeppet.
Idag var det äntligen dags för Piraten att känna skogens härliga mossa under sina små tassar och behöver jag säga att han älskade det?
Skogen vi åkte till ligger ganska nära ett militärt område där dom hade skjutövning idag. Piraten brydde sig inte alls om skotten och inte heller skottberörda Emil till en början. När Emil hade sprungit av sig den värsta energin blev han lite medveten om skotten så vi åkte därifrån. Piraten fick ensamträna en liten stund i bilen när jag gick en sväng med corgisarna på ett minizoo för att träna på att inte hetsa upp sig över djur. Behöver jag säga att dom var duktiga mina små älsklingar?

Idag har Piraten varit ensam 1h tillsammans med storcorgisarna och jag hörde inte ett pip när jag kom eller gick. Den där piraten är så himla självständig så jag tror inte att det blir några problem för honom att lämnas ensam.
Nedan följer ett par riktigt usla bilder. Kamerans autoprogram för "sport" är verkligen kasst!


Finaste Pirat
Iaktar hur man busar som en corgi

Måste göra precis som syrran

Notera svanshållningen! Vad ska det bli av denna Pirat?

Oj då brorsan uppskattade inte att jag hängde i hans haka tydligen

Låt mig vara med, låt mig vara med!

4 kommentarer:

  1. Härligt äventyr för en liten Pirat. Pappa Bombi höjer inte ett ögonbryn för någonting han heller <3

    SvaraRadera
  2. Och heller inte hans moder ;) Så de blir nog en tuff sak den där sötnosen! Så kul att se så mysiga bilder!! <3

    SvaraRadera
  3. Kul att se dig i skogen Pirre, samt så har du lika snygga öron just nu som mig :-)

    SvaraRadera