onsdag 11 maj 2011

Att leva i nuet

Att leva i nuet är en konst jag inte har lyckats med. Visst glädjer jag mig ibland över det fina i vardagen som t.e.x en god kaka eller se en knopp slå ut,men när jag sitter där inne om dagarna kan jag inte annat än att längta bort. Jag längtar efter hundarna. Jag längtar efter att komma ut i skogen och under hela gårdagen längtade jag efter kvällens planerade spårträning.
Spårträningen blev så underbart rolig som jag drömde om. Jag älskar verkligen spår! Loppan spårade ett spår jag stegat upp till 1200 m och hon spårade som en gudinna med klockrena vinklar och fina apportmarkeringar. Vissa påstår att längtan/ resan till målet är halva nöjet, men att arbeta och må dåligt och längta efter spår är inte ens en hundradel så roligt och spännande som att spåra tillsammans med hundarna.

Låt stå! 

1 kommentar:

  1. Tänker ofta på detta. Jag ligger ofta långt fram i tiden, jag planerar och fixar och tar inte vara på ögonblicket. Det stressar mig att jag är sån! Jag försöker verkligen ändra på mig men det är inte lätt, inte... skulle önska mig lite spontanitet, för den egenskapen har jag inte. Alltid är jag nån annanstans i tankarna....

    SvaraRadera