måndag 2 maj 2011

Vart tog Våren vägen?

Som jag har frusit i helgen. Inte ens när det var -26 i vintras tror jag jag frös lika mycket som denna helg. Fingrarna var vit/blå, vinden isande och nordlig och termometern visade ca 5-6 plus.
Idag föll inte bara snön ner från himmelen en förkylning drabbade mig som ALDRIG brukar vara förkyld och rösten har försvunnit. Således blir det en dag hemma imorgon för jag kan inte nysa, hosta och kommunicera kraxande med patienterna.

I fredags fick jag pengarna för min lägenhet så jag handlade genast ett nytt objektiv till kameran. Ett Nikon 50mm/1,8. Låt dig inte luras av det låga priset. Objektivet är mycket ljusstarkt, ger fin skärpa och härliga porträtt med fin oskärpa i bakgrunden. Köpte också en ny fin väska till kameran så att jag rymmer kameran + alla objektiven.


Således har helgen bestått av foto, agility, spår och så en brasa i miniatyr.

Loppan har blivit tvärsäker på kontaktfälten nu efter ett par gånger med intensivträning. Sista tiden har hon nämligen haft för bråttom och tagit sig ett skutt ner från balansbom.
Lobbe tränar agility
  Mickes nya lilla tjej, Xzy, har flyttat in nu. Hon är näpen och söt och bånglar alldeles lagom. Corgisarna ignorerar henne och hon ignorerar dom.


Xzy

Xzy och Torbjörn skyddsträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar