lördag 7 maj 2011

Ja må hon leva!

Idag fyller Alice 6 år. 6 år! Snälla Alice sluta att åldras. Å ena sidan känns det som om hon alltid har varit hos mig å andra sidan känns det som det var igår jag hämtade hem min lilla krokodil. Som valp var Alice HELT galen! Hon for runt som en vettvillning, slet upp mammas plantor och kampade med dem. Hon for in i bokhyllan och rev ut alla böcker, hon hängde i byxben, hon hoppade och bet mamma och pappa i fötterna så dom fick sitta med benen uppe i fåtöljen när dom passade henne,  hon tuggade sönder så mycket jag ägde och hade och hon gick knappt att klappa förrän hon var runt fyra månader och fick dom permanenta tänderna. Jag brukade få hålla fast henne tills hon lugnat sig och för att snabbare få henne lugn brukade jag sjunga "bred dina vida vingar........". Konstigt nog blev hon lugn när jag sjöng den psalmen för henne. Hon var inte älskad av många när hon var valp,men jag har älskat denna skrutthund sedan jag hämtade henne som 8 v valp i Tjusentorp. Under åren har hon vuxit, blivit en klok, förståndig och helt underbar hund som är högt älskad av mig och många andra.

Födelsedagen har vi firat med spår, uppletande och budföring. Givetvis fick hon paket. Mamma hade skickat 200 kr till Alice i present. För dessa saker köpte jag lite smått och gott

Jag stekte pannkakor och Alice, Emil och Xzy fick njuta av en crêpe fylld med leverpastaj och korv. Denna rätt dekorerades med jordgubb, tomat och gurka. En toppendag enligt Loppan. Nu ligger hon trött, mätt, glad och njuter................








Ja snälla Alice lev ut i hundrade år!

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig födelsedag hon fick. Aptiten verkar som vanligt vara på topp i alla fall.Får väl snart fylla på godis förrådet.I år gäller det att gömma benen väl i trädgården,när grannen har skaffat en stor New Foundlandhund som gärna hälsar på.

    SvaraRadera
  2. Jättefina hundar o trevlig blogg :)

    SvaraRadera