tisdag 3 maj 2011

Perfekt ljus för foto

Som jag berättade igår har jag varit hemma från jobbet för att skona den lilla röst jag har kvar och för att få hosta och kraxa i fred utan att smitta patienterna.
Tänkte att jag var tvungen att göra någon nytta så jag bestämde mig för att kolla om det fanns några varor i skafferiet som hade utgånget datum. Detta var ett misstag, ett stort misstag. Jag hittade mjölbaggar. Äckliga vidriga baggar som kröp bland makaronerna och döda baggar som låg där i skåpet. Istället blev det till slänga allt som fanns i två skåp skura och feja. Allt kändes äckligt i köket efter det. Så jag gjorde en utrensning i kylen och gick sedan över till att skura lådorna.

Ikväll körde ut hundarna till Skärsviken så att dom fick springa av sig lite. På vägen ut blev jag vittne till action mellan två rävar och en råttjakt. Spännande värre! Kanske presenterar jag lite kort på söta räven en annan kväll.
Givetvis hade jag kameran med och givetvis var jag tvungen att ta ett par kort för ljuset var så himla perfekt och hundarna som vanligt så himla söta. Synd att Emil alltid kastar sig i vattnet och därför alltid är en skitig blötsudd på mina bilder.

Lobbe som vanligt blöt och som vanligt vågar han inte titta in i kameran.

Lägg märke till tungan

Om han ändå hade varit torr.........

Loppan

Hoppas det inte är kreosot på stolpen

Någon som vet varför stenarna har en vit "beläggning"?

2 kommentarer:

  1. Grattis till lilla Alice som fyller år idag...

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, så harmoniska färger. Såna färger är oftast basfärger eller bakgrundsfärger, men när de får framträda så här utan konkurrens blir det väldigt vackert på ett lågmält och subtilt sätt.

    SvaraRadera