torsdag 10 maj 2012

En dag som denna........

En dag som denna känns det tungt. Jag fick ett tråkigt besked idag. Lovis, Piratens syster, har lämnat detta jordeliv och springer nu på dom gröna ängarna på andra sidan regnbågsbron. Jag sörjer och känner så starkt med S. som förlorade sin Lovis  p.g.a samma tillväxtrubbning i armbågsleden som Piraten har. Jag orkade inte vara kvar på jobbet efter att jag fått detta tråkiga besked så jag stuvade om lite i tidboken och tog komp. Just då kände jag ett så starkt behov av att gå hem och gosa med min lille Piratpojke. Jag är glad att jag gjorde det! Det känns som om en del av S. sorg också är min eftersom vi hela tiden haft kontakt med varandra angående dessa sorgebarn och vetskapen att Piraten kan gå samma öde tillmötes gör det hela mer förståeligt och påtagligt.
Om en vecka är det Piratens tur att röntgas om och jag är skräckslagen, absolut skräckslagen!! Tidigare bryderier som handlade om han någonsin skulle kunna köra agility eller bruks är som bortblåsta. Dom betyder ingenting!!! Det enda som är väsentligt nu överhuvudtaget är: Kommer han att överleva eller ej?


9 kommentarer:

  1. Så sorgligt! :( Jag ska verkligen hålla tummarna så hårt jag kan för Piraten! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej!! det beskedet kom som en shock.... jag skulle skriva till dej men hittar inte just nu din e-mail adress. Håll humöret och hoppet uppe. Lita på att Piraten är frisk!

    SvaraRadera
  3. Oh så tragiskt.
    Hur mår resten av kullen?
    Hoppas verkligen att det går bra för Piraten <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Peppar peppar verkar dom två andra i kullen förskonade.

      Radera
  4. Så fruktansvärt tråkigt att höra. Jag ska hålla tummarna så hårt jag kan för att Piraten kommer stanna hos dig så långt ett hundliv SKA vara!

    SvaraRadera
  5. Men så hemskt, stackare nu är det för mycket. Tänker på er! Kram.

    SvaraRadera
  6. Även om vi vi vet att man går starkare igenom prövningar i livet så känns det så fruktansvärt att du Sofia, återigen ska finnas i denna hemska ovisshet och kanske åter ställas inför att besluta om liv eller död.

    Vi älskar Pirat och han är vår aldeles specielle lillebror till Zeierki som vi älskar så mycket. Inte bara för att de är så lika utan också för att Pirat är så charmig. Han behövs här på vår jord för att han sätter spår, man blir glad av att möta honom.
    Vi håller tummar och tassar. Våra tankar finns ständigt hos er! Kramar till dig och grabbarna, från Britt

    SvaraRadera
  7. Tack för alla vänliga och uppmuntrande ord <3

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt att läsa, jag hoppas verkligen att det löser sig. Vet allt för väl hur du har det :( Kram

    SvaraRadera