fredag 25 maj 2012

Molnen skingrar sig, väntas klarare väder?



På torsdag kl 07.00 lämnas liten Pirat in för operation. Hans ulna ska kapas trots att det är i senaste laget och prognosen inte den bästa, men jag ger inte upp förrän jag verkligen har testat allt.
Någon agilityhund blir han inte och Sveriges första corgi i elit-bruks kommer han inte heller att bli. Förhoppningsvis kan han bli en god vän och sällskapshund som kanske kan träna lite lydnad.
Drömmarna om att tävla bruks och agility med Pirat krossades för länge sedan och den besvikelsen har redan runnit av. Nu är jag tacksam om han överlever och får ett drägligt liv.

Vi slipper fara till  djursjukhuset långt bort som vi besökte tidigare i år och som vi nu är besvikna på utan kommer bara att fara nästgårds till Sundsvall och Veterinärhuset Södra berget. Dit kommer Ole Frykman 1 gång per månad och opererar ortopediska specialfall. Jag hoppas verkligen att han är duktig, vet vad han gör och att operationen går bra. Ett av oken jag burit har jag nu kunnat lägga av mig. Det okets namn är ovisshet......


4 kommentarer:

  1. Klart Pirres ben blir fixade. Den krokbente och jag skall tokbusa när styltorna är raka och fina som dom skall vara.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna...

    SvaraRadera
  3. Axel ur min första kull gick igenom samma operation och han blev helt bra.
    Så nu hoppas vi på samma resultat för Piraten.

    SvaraRadera
  4. Åhh, lycka till kramar till Pirat. Vi håller tummar och tassar på att han blir bra. Rehaben kan vara lång men i slutänadan kan det bli så bra.

    Eddie hälsar att han är bra i sina ben. :-)

    SvaraRadera