tisdag 15 maj 2012

Svart

Tidig måndag morgon jag ringer vårdcentralen
anmäler till Folksam att jag har blivit galen.
Finns det nån´ försäkring för ödelagda liv?
Jag kräver att få vårdnad om mitt raseri.

Jag är bestulen på mitt hjärta, jag la det på mitt bord
Jaha ni tror jag ljuger, ni ska tro mitt ord!
Det är alldeles tomt i bröstet, det ekar som en grav
När vätebomben fallit, när skeppen gått i kval.

Svart är min himmel, svart är mitt hav.
Svart varje stjärna, svart varje dag.
Mitt sinne förkolnat, svart är min lag,
mina drömmar i aska, men svartas är jag

När natten går mot gryning jag tar en halv sobril
om jag stupar på min post och hittas som fossil,
lägg märke ty jag är ett sällsynt exemplar, 
fastän ryggradslös, finns huggtänderna kvar...............


Jag kan inte erinra mig om när jag var så ur balans som jag är nu. Aldrig någonsin i mitt liv har jag varit så arg som jag är nu. Jag är arg på många och mycket,men ffa är jag rasande på klåparna på det stora djursjukhuset som ahrtroskoperar fel ben på Pirat och därför inte utför den osteotomi som han är i behov av, men som nu i stort sett är försen att göra. I mitt inre planerar jag min Vendetta och den är inte trevlig. Den är faktiskt så otrevlig att jag låter den stanna i mitt huvud.

Om jag ena stunden är rasande är jag i nästa förtvivlad. Pirat har stulit mitt hjärta och lämnar han denna jorden tar han en stor bit med sig och hjärtat kommer aldrig slå som innan igen.

Ovissheten är mer plågsam än vetskapen.
Hoppas jag snart får besked.....

4 kommentarer:

  1. Vad ledsen jag blir! Önskar att det fanns något jag kunde göra... Hoppas du får veta snart! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Håller tummar för att det skall gå att fixa till P

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig! Sköt om dig <3
    Maria

    SvaraRadera