lördag 5 maj 2012

Moonface


Emils provsvar har kommit och det verkar som om gamle Kapten Gråskägg har gått och blivit allergisk. Biopsin som togs från hans haka visade en hyperplastisk och perivaskulär dermatit, misstänkt allergisk dermatit och sköljproven från nosen visade en septisk purulent inflammation medan biopsin visade en kronisk aktiv rhinit.

Ursäkta facktermerna,men akademisk nörd som jag är kan jag inte förklara dom i andra termer för då går den histologiska bilden jag ser i min hjärna förlorad.

Sammanfattningsvis: Emil har inflammation i nos och hud och är under allergiutredning. I går togs blodprov för att utröna ev underliggande orsak och nu ska han börja med en kortisonkur. Veterinären förklarade biverkningarna med kortison och dom är jag mycket väl bekant med. Tack och lov att jag klarat mig utan kortison ett ganska bra tag nu.

Hoppas Emil får uppleva det underbara  kortisonruset. Kortison gör mig SÅ speedad!! Aldrig annars är diskbänkarna lika skinande och golven så rena. Aldrig annars känns det som om jag lätt skulle orka springa ett Maraton eller cykla 10 mil.
Hoppas han slipper uppleva att konstant vara hungrig, törstig och konstant behöva kissa. Hoppas han också slipper svullna upp som ett moonface eller drabbas av hjärtklappning.

Moonface av lindrigare art
Moonface av värsta sorten

4 kommentarer:

  1. Kort sagt, Lobbe har fått flugor i snabeln !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte vara så kaxig Xzy om jag var du. Lätt når nyheten de andra skyddshundarna att du uppvaktat Pirat och velat "ha honom"!!!!

      Radera
  2. Ha jag luktade bara honom i nacken ju, o han bara piper hela tiden så han behöver växa till sig den lille fjanten. Man får ju skavsår i öronen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du pussade honom i mungipan. Jag håller med dig Xzy, Pirat ÄR snygg!

      Radera