lördag 2 oktober 2010

Helgen

Igår slutade jag vid halv ett så jag och corgisarna fick en hälig eftermiddag. Vi började på Brukshundklubben.
Alice apporterade riktigt bra. Jag har haft lite problem med att få henna att galoppera tillbaka med apporten,men nu har jag lyckats värdeladda det hela så det är världens grej att skynda tillbaka med den:).
Lydnaden gick överlag mycket bra, likaså agilityn.

Jag fortsatte lägga krut på Emils starter och han börjar föstå att det är ligga still som gäller för att få starta. Nästa sommar kommer det att sitta som en smäck hoppas jag.

Efter Brukshundklubben for jag till Skärsviken och la två spår. Medan spåren låg till sig tog jag en promenad. Helt plötsligt kommer Cox dundrande på stranden och pajar min fotosession jag är i full gång med. Blev dock en hel del fina bilder.









Idag for vi  många mil i bil.


 Målet för utfykten var Skuleskogen Naturreservat. När vi väl kom fram stod en skylt: hundföbud. Dålig stil!!!

Vi promenerade runt på parkeringen och tittade på utsikten.




Efter 2 min packade vi in oss i bilen och körde till Oringen istället där dom byggt fem st vindkraftverk.


Först promenerade vi och jag fotade lite.


Emil vädrar lite mot skogen.


Cox hittade ett spännband och kampade lite med det.







Efter promenaden tänkte vi grilla lite korv. Vi hade endast 7 st tändstickor och en mkt dålig engångsgrill fån Dollar Store. Vi höll på att få äta kall korv.

M hade Aceton ibilden. Aceton är bra grejer!


Så det blev eld!


och också chokladbollar........


Emil njöt, ja vi njöt alla . Egentligen njöt ingen iaf inte vi tvåbenta för det blåste kallt och vi kunde bara konstatera; ibland blir det inte som man tänkt sig...........................



Vi hörs!


5 kommentarer:

  1. De andra på bilderna är finska lapphundar, mira är lapsk vallhund. Jättefina bilder. Undrar lite över hundförbudet, var ni i nationalparken? Där är det inte hundförbud, bara koppeltvång.

    SvaraRadera
  2. Ja det var en skylt med en hund och ett streck över. Kanske bara var koppeltvång. Fast då var det lika bra att fara ändå för går jag i skogen vill jag att de små ska få vara lösa.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder som vanligt :)

    SvaraRadera
  4. Men fantastiska bilder, vilket landskap! Vädret glömmer man snabbt när man kommit hem in i värmen och kollar på bilderna. Så där långt har inte hösten kommit här (såklart) men jag LÄNGTAR dit!

    SvaraRadera
  5. Koppeltvång skit var det med det, tur att man hittade en manlig leksak till sist som gjorde resan till en hit

    SvaraRadera