torsdag 14 oktober 2010

På fötterna igen.

Hem ljuva hem! När man arbetar längtar man efter att få ligga hemma och lata sig, men när man har möjlighet att fylla dagarna med TV-tittande och andra lata aktiviteter är man less efter en dag. Längtar tills jag är piggare så att jag orkar spana efter lite svamp eller träna med corgisarna.

I går (första dagen hemma)tänkte jag först bara gå runt området och få en nypa luft,men när jag såg Tempos flaggor vaja blev jag sugen på en kaka. Så jag tog mig vatten över huvudet och gick ända till Tempo. Dessutom gjorde jag misstaget att ta en tugga på hemvägen vilket utlöste en hostattack och det gör fruktansvät ont att hosta med avskurna bukmuskler.





Idag kom ett blomsterbud och lämnade en blomma med en "krya på dig" hälsning från mamma och pappa. Den var fin och dessutom fick jag  3 st Trisslotter tillsammans med blomman varav 2 st av lotterna var vinstlotter och genererade ett tillskott i kassan på hela 75 kr. Tackar för det mamma och pappa!!


Det är ljuvligt att få umgås med småtrollen igen. Både är pigga och glada och har haft det bra hos Cox och M. Emil verkar dock ha lite problem med analsäckarna. Ska försöka praktisera lite veterinär. Har inte råd och ork med några vet. besök just nu.

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Skönt att du mår bättre och att det går framåt! Vackra höstfärger på löven hos er. Hörde om snöoväder lite längre upp, hu! Theo har nyligen haft problem med a-säckarna, blev till att spola hos vet. Räkningen kom idag… Krya på dig! Kram

    SvaraRadera