måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens dag!

En mycket trevlig ny tradition är Kanelbullens dag. Tack vare snälla arbetskamrater som bakat och bjudit på jobbet har dagen firats med råge. Snart efter jag intagit  lite av min egenkokta linssoppa ska jag fira kanelbullen för tredje gången idag. Cogisarna ska också få smaka.







Jag tycker dock att det finns en hel rad med smarriga bakverk som förtjänar en egen dag. T.ex. Vaniljhjärtats dag, Äppelkakans med vaniljsåsens dag, Chokladbollens dag, Kladdkakans dag eller varför inte Hallongrottans dag.? Tänk vad vardagen kan bli trevlig med en liten kaka.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk idé, man skulle ju dessutom kunna ha en maträtt för varje dag också, så slapp man tänka på vad man skulle laga till middag :)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig kroppkakans dag för min del.

    SvaraRadera