onsdag 6 oktober 2010

Om det är så det sista vi gör.......

Idag är ingen rolig dag. Jag hade hellre haft 14 dagar på raken med komplicerade extraktioner av molarer än att i kväll  läggas in på Sundsvall sjukhus och imorgon lägga mitt liv i  ngn okänds händer.

Någonstans måste jag tro att kirugen vet vad han gör och att mitt liv blir bättre utan en del av tunntarmen och tjocktarmen för jag ha packat min väska som om jag kommer att överleva och dessutom vara superpigg efter operationen och orka läsa 3 böcker, lyssna på en 20 h lång ljudbok, lösa 42 st korsord och Soduku, läsa två tidningar (bl.a Tandläkartidningen som jag knappt orkar läsa när jag är "frisk". Dessutom förväntar jag mig att aptiten kommer att vara på topp för det finns choklad av diverse sorter i väskan och så lakrits.

Jag gick hem från jobbet vid lunch och har spenderat eftermiddagen med småtrollen. Vi tog en härlig promenad i ett stormigt Skärsviken, plockade lite röd-gula trumpetsvampar sedan avslutade vi med varsitt lydnadspass på klubben. Emil må vara rädd för det mesta,men metallapporten appoterar han kanonfint! Han är inte som andra hundar min Emil......Puss på er trollen jag kommer att sakna er!



Nu ska jag packa ner min dator och hoppas på att sjukhuset har 3G täckning. Jag ska också kränga en pizza från Briggens innan min fasta börjar. Med en pizza i magen bode jag iaf hålla mig mätt till midnatt.

Förhoppningsvis hörs vi! 

7 kommentarer:

  1. Klart att vi hörs och ses också snart.Vi tänker på dig hela tiden. Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Klart det kommer gå bra!:) Hoppas du blir på benen snabbt så vi kan träna :D Tänker på dig! /Emelie och Bananen

    PS. Emil kommer vinna KM ;)

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå bra :) Tänker på dig imorgon! Lycka till ! KRAM

    SvaraRadera
  4. Allt kommer att bli jättebra, M och resten av flocken

    SvaraRadera
  5. Allt kommer gå jättebra ska du se! Hoppas vi får höra nått från dig snart :)

    Vi tänker du dig!

    SvaraRadera
  6. Ja...det går som en dans Sofia. Det första jag sa när jag vaknade upp efter min operation när jag hör systrarna säga åt mig att vakna och klappar mig på kinden det var ... men ska ni inte operera mig då ? hihi så fort går det när man blivit sövd ;)

    SvaraRadera