lördag 23 oktober 2010

Slingor del 2 + äntligen sa Loppan

Idag orkade jag äntligen träna lite lydnad med Alice och Emil. Alice tyckte att det var jätteroligt att äntligen få göra ngt annat än att titta på TV och gå kortare promenader.
Apporteringen var perfekt, likaså framförgående och hopp över hinder.Läggandet under gång var snabbt och linförigheten var bra, men hon befann sig 1 dm längre fram än önskat. Krypet var under all kritik. Hon gläfste och klapprade tänder. Nåja vi har iaf ngt att jobba med.

Emils lydnad blev inte som jag tänkt. IPO-gänget kom och skrämde skiten ur lille Emil så han skällde mest och var ofokuserad.  Han fick springa lite över balansbommen istället och träna kontaktfält. Undrar om ett LP1 nästa sommar är möjligt?

Efter Brukshundklubben for jag ut en stund och gick lite offroad med hundarna. Kameran var med likaså anslöt Cox och M till denna promenad. Cox, den svarte banditen hade sjå med att fösöka stjäla mina vantar.

Här är konstigt nog luggen helt vit, den som är slingad mörk IRL

Så här är slingorna när dom är tillfixade
Emil var bara söt helt enkelt och........
Cox ville helt enkelt inte vara med på bild

Alice hittade ett ben som hon trodde att hon skulle få tugga på,men NEJ!

 Jag hittade ett träd som Alice också ville upp i.


Emil ville också verkligen upp i mattes knä, men ack benen var för korta!



Vi hörs!

















 


3 kommentarer:

  1. Tycker du blev fin i håret.Du får ta det lite lugnt med klättringen.Tänk på att du är nyopererad.

    SvaraRadera
  2. Söt frisyr, jättebra!
    Hehe, har du också köpt mysjeans å HM? Jag har mina konstant. Typ nu :)

    Maken undrar vad du har för kamera, han tycker bilderna är jättebra. Han är ju själv en stor fotofantast och har sålt en hel del bilder osv..

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kan börja träna igen. Frissan är jättefin!

    SvaraRadera