onsdag 20 oktober 2010

Nyklippt och ett kärt återseende.

Förra veckan kröp jag till korset och beställde en tid hos min gamle frisör som jag övergett för en yngre förmåga,men den yngre fömågan gjorde bort sig sist så jag återvände till Kenneth med svansen mellan benen.
Idag var då dagen för klippning och slingor. Blev det då bra? Ja klippningen blev bra, men slingorna syns knappt så jag ska tillbaka på fredag och bättra på. Som det kan gå......................

Nyklippt och aningen slingad.

I veckan besökte jag jobbet för att lämna in sjukintyget till chefen. Jag passade på att kolla in lönespecifikationen för nästa månad och blev glatt överraskad. Löneförhöjningen betalas ut retroaktivt i oktober så jag ansåg mig ha råd med lite sparsam shopping. 


Rosafiering av sovrummet.
Jag älskar rosa! Länge har jag hållit tillbaka lite med det rosa för att inte framstå som så fjortisaktig,men nu är det slut på det! Jag investerade i en  rosa sänglampa från IKEA och nya rosa påslakan från JYSK.

Ikväll är corgisarna glada. De fick vara ute över en timme i skogen med matte. Visserligen är en timme inte särskilt lång tid,men med tanke på att jag fortfarande är relativt nyopererat tycker jag att corgisarna få känna sig nöjda. Jag kollade in mitt gamla svampställe vid myren och fick det verifierat; det kryllar av trattkantareller. Ska plocka dessa tillsammans med mamma, Maria o Viktor när dom kommer på besök.
Vi hittade också bollen som Cox klantige husse råkade kasta upp i ett träd för flera månader sedan. Det var lattjo tyckte både Alice och Emil.

Ta mig om du kan!

Ha jag snodde den fån brorsan!
 Snart är jag redo att gå ett spår med hundarna. Måtte inte snön komma och förstöra.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Rosa är varmt och härligt, har haft rosa i sovummet sen vi flyttade in, för det är Andreas favoritfärg, men nu har vi bytt till turkos. Men känner jag honom rätt så börjar propagandan för rosa igen efter jul...

    SvaraRadera
  2. Hoppas ingen hinner före till svamparna.

    SvaraRadera