lördag 20 november 2010

Är Emil en räv?

Idag när jag och corgisarna gick en långpromenad på morgonen såg vi en räv böka på fältet bredvid oss. Han upptäckte oss och sprang nyfiket parallellt  på avstånd. När jag kom runt en krök hade räven genat och satt nu ett par meter från oss och iaktog nyfiket men försiktigt. Så gjode jag misstaget att öppna munnen. Jag sa" hej lilla söta räven" och räven for snabbt som attan till skogs. Slående likt min Emil som är nyfiken och gärna iaktar på håll eller springer bakom och luktar,men flyr hellre än illa fäktar om någon skulle tilltala honom. Dessutom är han faktiskt ganska lik en räv till utseendet.
Emil?

Räven?


Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Ella kollade på din sida, hon älskar hundar och tyckte att de verkar ha det så himla fint hos dig, så hon blev så lycklig över det! Tillräckligt aktiverade, sunda och glada. Hon sa att Drottningen av England har såna hundar om hon minns rätt, är det såna?

    SvaraRadera
  2. Och förresten, så hälsade hon att varje gång hon tagit bort en bit tarm pga förträngning så har hon tänkt "varför har jag väntat på att få livet tillbaka denna gång också, varför gjorde jag det inte direkt". Hon har ju också reumatiska problem sen barndomen, ni är väl lite samma skrot och korn när det kommer till autoimmunologi ;)

    SvaraRadera
  3. Det har jag misstänkt länge att Lobbe är en räv :-)

    SvaraRadera
  4. Mi, ja det stämmer drottningen av England har Welsh corgis. Hon har Welsh corgi Pembroke och jag har Welsh Corgi Cardigan. Inte riktigt samma ras. Man brukar kalla Cardigan för Pembrokens kusin från landet. Lite med "bonniga" lite mer vall och arbetslust än Pembroken som är mer sällskapshund. Kul att Ella gillade mina småtroll :)

    SvaraRadera
  5. Ja du,Emil har en räv bak öronen.....

    SvaraRadera
  6. Lobbe finns det några mockarutor kvar ?
    eller har du o Loppan mumsat i er alla ?

    SvaraRadera