måndag 15 november 2010

Vad en hundnörd drömmer

I natt sov jag mycket oroligt eftersom jag gruvade mig inför att gå till arbetet. Jag vaknade flera gånger och drömde konstiga osammanhängande drömmar.
Bl.a drömde jag en dröm som var ganska rolig. Jag drömde att jag skulle tävla lydnadsklass 2 och Håkan Olsson var domare. Så långt verkar ju allt normalt,men jag tävlade inte vare sig med Alice eller Emil utan med Viktor som är min syster snart 6 åriga pojke. Första momentet var fritt följ. Jag kommenterade "fot", men Viktor tjurade så som bara han kan och stod kvar bakom mig med ryggen vänd mot min och åter igen röt jag till "fot". Efter att ha rytit en tredje gång "fot" och han vägrat sa jag med hög röst "Du kan fetglömma att det blir ngt Himlabad (en simhall) efter det här". Domaren hörde detta och sa till tävlingssekreteraren" Du bandade det där va?".
När man tävlar lydnad får man inte vare sig hota eller korrigera sin hund eller i detta fall systerson under en tävling. Tur att det bara var en dröm för annars hade jag kanske varit avstängd och det går ju inte när Loppan ska tävla sig upp till Elitklass nästa sommar :)


Det är den där röda till höger som hör hemma på en lydnadsplan

Vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Det kommer nog att gå bättre med loppan, Viktor lyder nog dåligt och ni blir diskade

    SvaraRadera
  2. Hahaha vilken knasig dröm...TUR att det inte var på riktigt...

    SvaraRadera