tisdag 2 november 2010

Vägsniglar och andra djur

Vad är detta för djur som kommit in i min lägenhet? Är det en krokodil-leopardhybrid månne?


Ack nej, ack nej, det är blott jag som tagit en shoppingrunda på HM och köpt ett par gröna mjukisar för att skona min ömma mage. Grönt är skönt! Emelie du får fölåta mig att jag köpte en likadan leopardkofta som du, men den var så cool och dessutom är vi oftast skogsklädda när vi ses.

Egentligen borde jag inte shoppat, inte ens på HM, för jag har köpt nya vinterdäck och det är en sådan tråkig och dyr historia att jag helst inte vill tänka på den. Dock har dom nya däcken gjort mig till en vägsnigel!! Varför ska man behöva köra försiktigt utan kraftiga accelerationer och inbromsningar 50-100 mil när man har nya dubbdäck? Kan dom inte sätta fast dubbarna ordentligt vid tillverkiningen? Om inte borde dom lära sig det eller sänka priset kan man tycka!

Ett trevligt nöje, betydligt billigare än nya dubbdäck är att leka med kameran. Igår kväll fotade jag i ett mörkt rum och varierade ISO-känsligheten, bländare och exponeringstid. Här är resultatet.


Emil


Alice
Problemet med att tycka om att fota är att jag fotar så överdrivet mkt och sedan har jag problem med att ta hand om alla bilder eller ffa lagra alla kort som jag tar. När jag lägger ut foton på bloggen kommer dom åtminstone till någon slags nytta.

Här nedan följer ett par foton från i söndags då jag träffa Louise med Baloo och Emelie med Swierki, Freddie och Zigge. Vi tränade spår och uppletande och så fikade vi och dinerade i stor skala.

Alice spårar

Alice har tagit upp och markerar apporten

Här jobbar lilltjejen med nosen för fullt

Emil kör uppletande.

 Vi hörs!

1 kommentar:

  1. sofia de är ju bara kul, då vet man att tröjan är snygg :D häftiga byxor ockcså!:)

    SvaraRadera