söndag 28 november 2010

Lussesniglar

Idag är det kallt, riktigt kallt! Under natten föll en hel del snö så det var en mycket vacker skog som jag och corgisarna plumsade frostbitna genom.
Idag var det tänkt att jag skulle fara till ridhuset och träna Agility klass 3 bana,men när termometern visade
-16 strax innan jag skulle fara på eftermiddagen bangade jag. Jag hade himla dåligt samvete gentemot corgisarna och fösökte hitta tusen anledningar varför Corgisarna skulle få det bättre hemma. Mina leder pajar när jag blir kall och då bli jag bara sur och grinig och det är inget bra om man vill ha en god inlärning.
Min kära mage blev ändå galen strax efter jag beslutat att inte fara så jag var tacksam att jag inte for och mitt dåliga samvete släppte. Nu är det -19,8 btw.

Istället för hundträning var jag huslig för andra gången idag (bakade scones till frukost). Jag bakade Lussesniglar!

Saftiga härliga Lussesniglar med Kesella i.


På tisdag fyller min Emil 4 år! Inte klokt att han redan är en gam´gubbe! För mig är han ännu en liten pojke.
Vi tjuvstarade med paketen idag. Jag hade köpte Schampo och Balsam med Havremjöl för fyndpriset a´ 169:-. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa så dyrt schampo till mig själv,men tydligen skulle det vara effektivt mot klåda så fungerar det är det värt varenda öre.

Schampo och balsam för torr, irriterad och kliande hud.
Bättre att förstöra söndagkvällen med ett bad än att behöva bada på bemärkelsedagen. Konstigt att Emil älskar att bada i varenda lerpöl, vattenpöl, vattendrag, dike, sjö, hav, pöl med issörja etc, men i badkaret ,med ljummet RENT vatten är det tråkigt och onödigt. Får se om jag orkar rengöra Loppan imorgon.

Ganska missnöjd. Tråkigt att stå och vänta med balsam i pälsen


 Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper bada idag på din födelsedag Emil. Stort grattis på din 4årsdag.Kanske får du smaka en lussesnigel.Själv har jag tänkt baka katter idag.

    SvaraRadera
  2. Lobbe du ser faktiskt ut som en gam´gubbe!
    När du är blöt och eländig.

    SvaraRadera
  3. Hunen ser inte alls glad ut, men vissa saker måste ju göras trots att det är tråkigt. Jag gillar inte heller att duscha så jag förstår den till fullo, jag har alltid ogillat att duscha konstigt nog. Sånt man knappt vågar berätta för folk... duschar gör jag ju dessvärre varje dag ändå men tycker om det gör jag inte.

    SvaraRadera