lördag 27 november 2010

En ny liten vän

Ack nej det är inte denna sötnos som flyttat in hos oss...................................ännu. När jag väl har mitt lilla torp så är ett exemplar av denna magnifika ras mer än välkommen att ansluta till flocken.

Det är den här bedårande lilla renkalven som pryder mitt fönster som är min nya vän.

Visserligen stod det endast för utomhusbruk på kartongen så jag hoppas att jag inte bränner ner Kullen.
Den är härligt kitschig och matchar min lampa som hänger i samma rum


Jag har också städat och gjort adventsfint i mitt kök.

 
I mitt sovrum hänger en stjärna och lyser upp.


Varför visar jag alla de här grejerna? Jo igår drabbades jag av köpmani. Mitt planerade Birstabesök ställdes in p.g.a för dåligt väglag. På något visa, fråga mig ej hur, lyckades jag spendera 3200 kr inom loppet av 24 h. i Hänösand! Vad fick jag då för pengarna?

-Nya Termobyxor
-Eluppvärmda batteridrivna handskar (som jag f.ö lämnade igen idag då ena vanten var trasig.
-Rödrutig tunika (Kom på att det åtminstone är 6 tillfällen i dec då jag inte kan gå klädd i Fleece och mjukisar)
-Svarta jeans
-Stövlar (Nu kan jag faktiskt ha en kjol på mig eller tights)
-Adventsljusstaken som pryder mitt kök + de 3 tomtarna som står bredvid
-Renkalven
- En stor röd pomla (julgranskula för er sydsvenskar)
-Hundmat

Vädret har verkligen inte visat sig från sin bästa sida och både jag och corgisarna håller oss helst inomhus. Har lite dåligt samvete för att jag inte aktiverar mina hundar så mycket nu på vintern. Kanske behöver dom också vila efter en intensiv sommar.

Vi hörs! 

3 kommentarer:

  1. I stället för renen skulle du lagt lobbe i fönstret med lite led lampor, apropo katten den äter loppan o jag upp. Kan du köpa den i morgon ?

    SvaraRadera
  2. Oj vilken köplust du hade.Lilla Hårnösand tackade väl för det dåliga vädret så du valde att handla på hemmaplan.Det där med katten verkar inte så lovande...

    SvaraRadera
  3. En sån där liten sötnos har jag länge haft på min önskelista, men den har tagit ett rejält kliv neråt iom Judith! Fina grejer du fått tag på! Ha en riktigt fin 1:a advent! Kram

    SvaraRadera