onsdag 10 november 2010

Besök

Nu har mina gäster åkt hem igen och lämnat mig och corgisarna ensamma igen. Vi hade trevliga dagar. Tyvärr har jag varit dålig på att ta kort.
Alice har njutit. Hon älskar när det är folk( att få mat av) omkring henne. Emil gillar Viktor och har hållt sig nära honom.

Torsdagen var lugn. Gästerna var trötta efter den långa resan. Lite mat och så promenad.

Fredag var en dag fylld av shopping i Sundsvall (dock inte för mig). Kvällen avslutades med middag på Hamnkrogen och så hann vi se halva Idol också!

Lördag besökte vi Drakborgen(ett lekland). Uppskattat av Viktor. Hade jag varit lite mer alert hade jag gärna också hoppat i hoppborgen och klättrat i borgen. En tur på Ikea och Birsta City hanns också med

Söndag var en härlig dag, också den dagen Corgisarna uppskattade mest. Vi for ut i skogen och plockade svamp och fikade sedan vid Smitingen. På eftermiddagen besökte vi Technichus. Här hade jag faktiskt kameran med.


Papperstillverkning av textillump


Jag valde att ha spetsmönster på mitt papper (mallarna tas bort efter pressning)

Viktor kör skogmaskin på Technichus

Vansinnigt roligt. Rubinjakt på klätterväggen. Man ska nudda de "handtag" som lyser rött. Så många rubiner på en minut.

Mamma och Viktor på hängbron

Tillverkar sprattelgubbe. Även jag gjorde en sprattelgubbe.



På måndagen åkte mina gäster hem. Nu dröjer det länge innan jag ser dem igen då jag inte ska åka hem över julen.

Vi hörs! 

1 kommentar:

  1. Får tacka så mycket för senast.Det var så trevligt om än intensivt.Ska avnjuta svampen på lördag.Vi hade ju tur med vädret. Annat är det nu.

    SvaraRadera