fredag 19 november 2010

Första veckan

Första veckan avklarad. Jag har gjort det mesta en tandläkare gör denna veckan och det har gått problemfritt. Behövde bara påminnas om att jag faktiskt kan mer än jag själv kommer ihåg!

Källa: lvn.se


Positivt på jobbet efter operationen.

1. Magen är inte så uppsvälld av kortison och föträngningar utan jag har kunnat knäppa översta knappen på byxorna för första gången på länge.

2. Jag tycker att trappan från Kulverten upp till jobbet på plan 2 är 1000xlättare att gå

3. Att återse alla underbara kollegor.

4. Att jag separerade och exade en 26 helt utan problem (hade en mardrömsextraktion av en 26 innan sjukskrivningen)

5. Får åter lön och dessutom har jag fått löneförhöjning.

Negativt med jobbet efter operationen

1. Ingen sovmorgon

2. Gnällig patient som var sur för att jag inte varit på jobbet i höst och lagat hans tand.

3. Mindre tid och ork för corgisarna

Summa summarum blev det fler punkter på positivtlistan! Tycker nog om mitt jobb mer än jag tror.

Men nu är det fredagsmys...........................

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Så glad jag blir att du har blivit så mycket bättre efter operationen.Nu orkar du kanske till och med hålla dig vaken på fredagskvällen.Du får ha en trevlig helg med sötnosarna.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt när den sista roten är ute om man har gruvat sig för extraktionen i förväg.

    Gnälliga patienter och ryggont är nog det sämsta med det här yrket.

    SvaraRadera