måndag 13 juni 2011

Förlorat fotfästet

Nu är det två veckor sedan jag anlände till Karlskrona och jag kan varken påstå att jag trivs eller är lycklig. Jag har förlorat mina rutiner och gör inte sådant som jag alltid har gjort. På två veckor har jag lagad mat 3 ggr. Jag har inte packat upp en enda låda för det känns liksom inte som någon idé. Himla tur att mamma min packade upp alla utom 7 st. Tillslut tog jag mig i kragen och tvättade i söndags,men hade jag ägt fler par trosor så hade jag förmodligen inte tvättat ännu. Jag har inte hängt upp en enda tavla och någon lampa till sovrummet har jag inte införskaffat.

Jag säger ingenting om jobbet, varken ngt positivt eller negativt här på bloggen för jag har läst om andra som kommenterat arbetet på sina bloggar eller facebook och för dom har det slutat illa

Alice förtidspensionering har tagit mig hårt. Jag har lite tappat sugen att träna hund när jag inte har ngt mål(tävling) att arbeta inför.  Idag planerade jag ett riktigt träningspass för mina små. Jag la två st spår och for sedan till klubben och tränade agility med Emil. Vi tränade en uppbyggd bana och belönade extra på snabba ingångar i slalom där han ofta förlorar tid. Alice tränade kontaktfält på balansbommen och så körde jag linförighet, framförgående och läggande under gång. Rimadylen har gjort underverk. Förmodligen har hon haft ont för det var länge sedan hon var så kvick på tassarna och hängde med så bra i linförigheten.
Så till det tråkiga som förstärker min negativa bild av denna överbefolkade landsände. Jag återvände till spåren mitt ute i nowhere och tror ni inte att en bil + mopeder stod parkerade där då. I bilen satt två hundar och jag kunde inte avgöra om det var amstaffar, staffordshire bullterriers eller pitbulls. Jag vågade inte gå spåret med Alice om ifall vi skulle stöta på en tredje hund i skogen och Loppan är ju inte den som inte utmanar och fräser ifrån om en lös hund kommer mot oss. Vi åkte hem djupt besvikna och ledsna över att spåret blev inställt. Jag skall dock fara dit tidigt i morgon och se om hon spårar ett 13 h gammalt spår och kan följa angivet spår, Blir lite spännande faktiskt.Jag hade planerat in bad efter spåren,men jag tappade humöret så det blev ett besök i biltvättenistället efter som någon idiot har sprutat typ läsk på bilen så den var alldeles kladdig. Jag HATAR att bo i staden.

1 kommentar:

  1. Upp med hakan Gäddan! Åk ut till Tjurkö och gå, där är vackert för dig och vovvarna.

    SvaraRadera