måndag 13 juni 2011

Fotoyra

Allt är faktiskt inte skit även om mycket är det. Jag gillar inte att hundar måste hållas kopplade typ överallt i denna skitkommun. Alla elljusspår friluftsområde och vandringsleder är belagda med koppeltvång för hund. Offroad i skogen går endast att gå på ett fåtal ställen då skogen är snårig och så utgör vildsvinen ett hot. I alla vackra naturresarvat med underbar natur och hagar med betande djur råder såklart också koppeltvång så tyvärr blir det mycket koppelpromenader och simning som motion för corgisarna. Istället har jag och corgisarna promenerat mycket och fotat både djur och natur. I söndags hade jag sällskap av en vän som också är fotointresserad så det blev mycket tekniskt fotosnack och så knäppte vi mängder av bilder. Mycket trevligt. I lördags träffade jag en annan vän som också gillar att fota och han kom med ett par bra tips som jag genast sög åt mig.

Denna fiskmåsunge har tyvärr ramlat från taket på mitt jobb.

Så himla söt. Tur att jag har telezoom då mamma fiskmås bokstavligt talat vaktar sin unge med näbbar och klor.


Jag behöver VERKLIGEN ett macroobjektiv

Alice på trehjulingen.

Nej, Lobbe har inte börjat att röka! 

Söt liten andunge som Lobbe simmade ut för att hälsa på

Samma dunboll


Med på bilden även mamma and.

Finaste bästatste Loppan

Svan som flyger ute vid Skärva

Samma svan,men annan exponering i kameren

Solnedgång över Ramdalaslätten

Gillar svanar


Undrar vad som försigår?

Nu är jag åter besatt av tanken att äga får.



 
Det är så här jag ser ut i sommar. Ständigt min solhatt på för att skydda mig mot solen som jag egentligen inte får vistas i p.g.a medikamenten och så klart kameran runt halsen..


2 kommentarer:

  1. Lobbe ! har du bytt ut renarna mot dunbollar ?
    Och Fia Xzy är lite frågande det ser ut som du har en lampskärm på huvudet. Den kräver vidare utredning och inspektion :-)

    SvaraRadera