måndag 6 juni 2011

Jag vill inte verka gnällig men............

Det är så vidrigt varmt. Jag gillar norrländska temperaturer bättre. Jag hade planerat och längtat efter att spåra och träna lydnad idag,men Alice gick släpande med tassarna i backen och tungan hängde. Det var helt meningslöst att ha dom okopplade för dom gick och masade sig fram långt bakom mig och hade aldrig ens orkat bry sig att jaga något spännande.

Emil har som vanligt badad och druckit ur vidriga diken idag. I går lyckades han slinka ner i ett dike med roströd sörja. Den kända versen från "Guldet blev till sand" malde i mitt huvud; " Ur en stinkande källa drack han vatten, han blev sjuk och gick bort från mig den natten". Jag är säker på att de äckliga baden blir Emils död på samma sätt som matbegäret en dag blir Alice död.

Givetvis har dom badad i friskt vatten också. Varje dag simmar corgisarna och apporterar i vattnet. Emil blir modigare och modigare. Nu simmar han ut ca 10 m från stranden för att hämta föremål. Idag lyckades jag ha honom på platsliggning TYST medan Alice simmade. Mycket behagligt med tanke på att Emil brukar tokskälla av frusutration när syrran simmar och inte han.

Ikväll bjöd jag mamma, pappa, Maria&co + mormor på inflyttningspizza och glass. Jag tänkte att det inte var någon idé att jag lagar ngt vegetariskt som alla ska peta i, så jag gjorde det enkelt för mig och sparade disk trodde jag när jag beställde pizzor. Jag hade planerat att vi skulle äta ur kartongerna,men mamma tyckte annat så nu är diskhon full av disk som bara ligger och väntar på mig :(.

Ja så har jag fotat som vanligt idag också.......
Sveriges Nationaldag

Så här flåsig var Loppan








1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig kväll. Särskilt tack för att vi fick äta på tallrikar..

    SvaraRadera