torsdag 2 juni 2011

Karlskrona

Idag är det 4 dagar sedan vi bilade ner till Karlskrona från Härnösand. Resan, som tog extremlånga 12 h p.g.a en extremtrött chaufför, förflyttade oss 1 mån framåt i tiden. Här är maskrosorna överblommade och syrenen blommar för fullt. Jag kan inte hjälpa men det känns som om jag kör på fel håll när jag bilar söderut och när jag således kör norrut känns det helt rätt.

Corgisarna blev överlyckliga när dom anlände hem till mamma och pappa. Dom älskar att busa i trädgården och vakta staketet för grannhunden. Givetvis tillåter jag inte dessa vaktfasoner,men försöka ska Alice alltid göra. Hon har så mycket vakt i sig att hälften kunde vara nog. Emil är inte lika imponerad av vår nya lägenhet i stan som han är av mammas och pappas trädgård. Han är stressad när jag är ute och går med honom i kvarteret. Jag hoppas att denna tid i staden blir en lärdom och en nyttig miljöträning, men jag fruktar att han istället bygger upp stressproblem som tar månader att bli av med när han väl slipper undan stadslivet som jag innerligt hoppas att vi gör på sikt. Lägenheten är luftig fräsch och känns rymlig. Med andra ord helt okej för att ligga i stora staden.  När jag fått lite mer ordning återkommer jag med en bildkavalkad.


Jag har nyss intagit en norrländsk spänstig tunnbrödmacka och druckit en kopp te ur den fina muggen jag fick från mina forna arbetskamrater.  Det är inte utan att man längtar bort ibland. Hemma var ligger det nån´stans? Kan nån´ge svar?

1 kommentar:

  1. Ingrid Albrecht07 juni, 2011 20:34

    Hemma är när man äntligen känner att man landat och trivs med tillvaron, oavsätt om man nästan fryser ihjäl året om. ; ) / Ingrid

    SvaraRadera