lördag 25 juni 2011

Glad Midsommar!

Det var länge sedan jag bloggade. Sommaren innebär att spendera mesta möjliga tid utomhus och minsta möjliga tid vid datorn. Nu är det midsommar med långa ljusa kvällar. Jag önskar att jag hade lite hundträningsvänner att träna med. Tänk vad härligt att vara ute och spåra och sedan runda av kvällen med ett sent lydnadspass på klubben. Tyvärr har jag inte funnit något hundumgänge här nere ännu. Fast å andra sidan har jag icke hundkompisar här, något jag saknade i H-sand. Det är trevligt att ha någon att fika, fota och prata strunt tillsammans med. Här följer en kort resumé av helgen och våra liv.

Midsommarafton.
Spenderades ute på landet med 3 st vänner från förr.
En trevlig kväll med trevligt sällskap, mkt och god mat och sist men inte minst en tipspromenad som jag vann!

Alice

Formen är olika dag från dag. HD status enligt SKK är C-höfter. Veterinärens granskning av röntgenplåtarna säger destruktiv artros i hö + vä höft, vä-knä,  vä-hasled och spondylos i ländryggen. Egentligen har hon en hel del restriktioner,men jag har bestämt att jag hellre har en lycklig hund med ett kortare liv än en hund som måste ge avkall på allt som hon älskar, bus,lek och kamp. Jag låter henne leka kortare stunder med Emil, jag låter henne köra agility  utan hinderpinnar, hon får springa lös efter bollar och jag kampar försiktigt med henne. Hon njuter av massagen och älskar simningen. Nu vet jag att närmaste hundsim ligger i Karlshamn. Känns tryggt inför hösten.

Emil

Har klarat flytten till stan bättre än jag först trodde. Önskar att Emil fick gå på dagis för att få den där dödsviktiga socialträningen. Positivt är ändå att han är mindre trött i huvudet utan dagis och kan fokusera bättre på träningen. Jag har fått till snävare svängar, snabbare och säkrare slalomingångar i agilityn.
Emil älskar sin "morfar". Önskar att han gillade mig lite mer,men Emil har problem med dom som ställer krav på honom. Jag är iallafall bästa matten i hela världen när vi kommer ut på agilityplanen.

Sofia

Jag är en spillra av mitt forna jag. Det tar tid att landa efter stora omställningar och att ha en sjuk hund gör inte saker och ting lättare. Hade allvarliga planer att skaffa en valp,men har nu lagt det på hyllan ett tag. Loppan ska få vara ensam prinsessa, det förtjänar hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar